Raatiset 1/2016

20.1.2016

Keväällä tulossa jälleen kivaa pihalle! Ja nähdään Laskiassunnuntaina Talvikkipuistossa!

Moikka,

vuosi taas pyörähti täydellä tohinalla käyntiin. Ensimmäinen kokoontuminen oli tällä viikolla koululla ja hienosti veti uusi pj Janna ja uusi sihteeri Mia :)

Hienosti vedettiin me muutkin, koitettiin pysyä asiassa ja melkeinpä asian vieressäkin :) Tällä kertaa osallistunut pieni kokousavustaja oli tosi reipas ja keräili roskia opettajienhuoneesta, toisia kokousavustajia kaivaten ;)

Yksi puheenaiheistamme oli kevään suurin tapahtuma, yhteisöllinen piha rieha (keksitään hyvä nimi lähempänä). Tapahtuma on alustavasti lyöty lukkoon ke 27.4. illalle ja tietysti tapahtuma paikkana koulun piha. Samana päivänä on Kansallinen veteraanipäivä, niinpä jotenkin haluaisimme tapahtumassa huomioida myös isovanhempia ja lähellä olevia eläkeläisiä. Tervetuloa kokoontumisiin ideoimaan lisää tai ota yhteyttä!

Asukastupa järjestää laskiasriehan su 7.2. klo 13 eteenpäin ja olemme siellä mukana. Meiltä tulossa "Tuunaa pulkkasi" kisailu. Tapahtumasta tullaan tiedottamaan piakkoin - eikun mäkeen tai jäälle, siis Talvikkipuistoon Laskiaissunnuntaina.

Oppilaskuntiin jalkaudumme kuulemaan oppilaiden toiveita kevään aikana ja haaveissa tiiviimpi yhteistyö vanhempainiltojen suhteen koulun kanssa.

Koulun kuulumisina kuulimme mielenkiintoisesta ilmiöpohjaisesta viikosta, jonka koulu järjestää eri viikkoina sekä ylä-koulun oppilaille, että alakoulun oppilaille. Tämä on yksi askel kokeilla ja harjoitella erilaisia OPS(opetussuunnitelma)-menetelmiä.

Yhdistyksemme on kevyt ja ketterä, mutta säännöissä pysyäksemme seuraava kokous on "ylimääräinen vuosikokous", jotta saamme hyväksyttyä tilinpäätöksen edelliselle toimintakaudelle.

Joulukuussa oli varsinainen vuosikokus, jossa muut sääntömääräiset asiat tulikin jo käydyksi läpi. Ehdimme silloin myös nauttia glökiä ja piparia, kerätä toiveita ja terveisiä mukanaolijoilta seuraavalle vuodelle ja vaihtaa jouluisia kuulumisia.

Yhdistyksemme kuuluu jäsenenä Oulun alueelliseen vanhempainyhdistykseen ja Suomen vanhempainliittoon. Heidän jäsenedut ovat meidän hyödynnettävissä, esimerkiksi OK-opintokeskuksen kursseja voi suorittaa ilmaiseksi.

Terveisin tiedottelija Pirita