Uusia tapahtumia ja yhteistyökumppaneita

12.10.2016

Toiveet todex -tapahtumassa toteutettiin oppilaiden unelmia. Yksi toimintapisteistä oli laserammunta. Poppari ja hattara kojulla kävi kuhina!
Perinteinen pipari- ja askarteluilta. Vieraina itse joulupukki ja tietysti tiernapojat!

Vuosikokouksessa 4.10.2016 esitelty toimintakertomus kiteyttää tapahtumarikkaan kauden 2015-2016.

Toimintakertomus

1.8.2015 - 31.7.2016

Syksy 2015 pyörähti käyntiin aiempia vuosia aktiivisemmin. Sillä edellisenä keväänä oli jo laitettu alulle yhteistyö Kuivasojan koulun vanhempainyhdistyksen kanssa. Kivaa yhdessä- tapahtuma pidettiin Rajakylän koulun pihalla 17.9.2015, mukana oli kahden vanhempainyhdistyksen lisäksi Rajakylän asukastupa.

Talven lähestyessä suunnitteluun tuli mukaan perinteinen pipari-iltamme 19.11.2015. Tällä kertaa mukaan kutsuttiin edellisvuosia isompi porukka sillä 2015 syksyllä aloittaneet esikoululaisetkin olivat tervetulleita. Ilta oli hyvin lämmin henkinen, osallistujia oli oikein mukavasti, tiernapojat esiintyivät ja pukki kävi kylässä. Ja toki leivottiin monta pellillistä pipareita.

Tälle toimintavuodelle ei suunniteltu talviriehaa pidettävän, mutta päätimme osallistua yhdessä Rajakylän asukastuvan järjestämään laskiaisriehaan, joka pidettiin 7.2.2016. Siellä meillä oli omana ”pisteenä” tuunaa pulkka-kisa. Tosin, jos ensi vuonna lähdetään samalla linjalla, täytynee kisaa markkinoida paljon paremmin koululle sekä päiväkotiin.

Rajakylän kirjasto lähestyi vanhempainyhdistystämme keväällä vanhempainilta idealla. Heillä oli ajatus uusien 1.lk vanhempainillasta keväälle 2016, jossa mekin oltaisiin mukana kertomassa toiminnastamme. Ilta pidettiin loppujen lopuksi 19.5.2016. Idea ja toteutus erittäin hyviä, mukaan kun vielä saataisiin kävijöitä. Tapahtuman jälkeen asiaa puitiin hieman ja ajatus toisesta ajankohdasta heitettiin ilmaan.

Pateniemen koulun vanhempainyhdistys ehdotti meille yhteistä pelitaito- vanhempainiltaa Ehyt ry:n järjestämänä 20.4.2016. Tästä innostuneina tilasimme pelitaito tunteja myös oman koulun koululaisillemme. Tunneille pääsivät osallistumaan 3-7.luokkalaiset 25.-29.4.2016. Koettiin tarpeelliseksi ja hyödylliseksi vaikka jatkossakin.

Vuodelle 2016 haettiin alueellista toimintarahaa kaupungilta jo tammikuussa ja silmissä siinsi silloin kevättapahtuma. Tähän tapahtumaan haettiin kuitenkin oman pöydän ulkopuolelta ideoita ja jalkaannuimme kuulemaan ala- ja yläkoulun oppilaskuntia. Heidän ideoista innostuneina ja niistä poimittuina sopivia sai Toiveet todex-tapahtuma 27.4.2016. Tapahtuma sai kiitosta ja uusia ideoita nakeltiin lisää.

Uusia jäseniä saimme tälle vuodelle useampia, tosin aktiivinen jäsen joukkomme on edelleen pieni. Tänä vuonna olemme osallistuneet useampaan vanhempainiltaan ja näin aiomme jatkaa ensi vuonnakin. Toimintavuosi 2015-2016 oli kaikkinensa hyvin tapahtumarikas ja poiki myös useamman uuden yhteistyökumppanin. Toivomme että saamme jatkaa heidän kanssaan myös seuraavana toimintakautena.

Oulussa 7.9.2016

Janna Oikarinen pj