Jatketaan hyvistä perinteistä kiinnipitäen, uudistuen sekä aktivoiden vanhempia

12.10.2016

Kivaa yhdessä, oli meillä taas :)
Tahtävärastien lisäksi yhteishaastetta...
Vanhemmat ja vanhempainyhdistys Rehtorin kahvilla Kodin ja koulun päivänä 30.9.2016.

Vuosikokouksessa 4.10.2016 esitelty toimintasuunnitelma kaudelle 2016-2017.

Toimintasuunnitelma

1.8.2016-31.7.2017

Yhdistyksen tavoitteena on edistää ja tukea kodin ja koulun välistä yhteistyötä, toimia koulun ja oppilaiden vanhempien välisenä yhdyssiteenä sekä tukea koteja ja koulua niiden pyrkimyksessä luoda lapselle hyvä oppimis- ja kasvuympäristö.

Yhdistys on aktiivisesti mukana sosiaalisessa mediassa kaikkien yhteistyökumppaneidensa kanssa. Lisäksi yhdistys viestii Wilman välityksellä sekä kasvokkain erilaisissa koulun tapahtumissa kuten vanhempainilloissa.

Oppilaiden opiskelua ja harrastustoimintaa tuetaan avustamalla mahdollisissa opinto- ja harrastusväline hankinnoissa, pyrkimällä järjestämään luokille päihde- , peli- , liikenne- tms. luentoja sekä osallistumalla koulun ajankohtaisiin kehittämishankkeisiin. Yhdistys tuo esille vanhempien kannanottoja koulua ja kasvatusta koskevissa kysymyksissä.

Toimimme yhteistyössä Rajakylä- Herukka- Pateniemi-suuralueella. Yhdistyksen merkittävimmiksi yhteistyökumppaneiksi voidaan lukea yhdistyksen opettajajäsenet, koulun rehtori, koulumentori, Rajakylän asukastupa, Rajakylän nuorisotalo sekä suuralueen muut vanhempainyhdistykset. Lisäksi olemme yhteistyössä Rajakylän alueella toimivassa ITU-hankkeessa Oulun Diakonissalaitoksen Säätiön ja Diakonia-ammattikorkeakoulun kanssa.

Olemme mukana koulun toiminnassa ja tapahtumissa. Järjestämme toimintavuoden aikana mm. seuraavat tapahtumat yhteistyökumppaneidemme kanssa:

Kivaa yhdessä- pihatapahtuma (syyskuu)

Pipari-ilta (marraskuu)

Toimintatonni tapahtuma(mikäli rahaa meille myönnetään) (huhti-toukokuu)

Yhdistys pyrkii tällä toimintavuodella lisäämään jäsenmääränsä ja saamaan mukaan uusia aktiivisia toimijoita, ottaa käyttöön yhteysvanhempilomakkeen jokaiselle luokalle sekä aloittaa työstämään ”toimijan käsikirjaa” jolla helpotetaan vanhempien osallistumista järjestettäviin tapahtumiin.

Oulussa 7.9.2016

Janna Oikarinen pj